Rady a tipy:

Vážený zákazníku, nejdůležitější věcí po zakoupení přístroje, je důkladné přečtení návodu k obsluze. Každý výrobce v úvodu manuálu na tuto skutečnost upozorňuje a žádá o dodržování pokynů tam uvedených.

Jejich nedodržení, ale i špatné pochopení může vést ke ztrátě nároku na záruku. Aby jste tomuto předešli a Vámi zakoupený přístroj sloužil k Vaši spokojenosti co nejlépe a nejdéle, nabízíme Vám servis zahradní techniky již před prvním uvedením stroje do provozu. Jedná se o montáž stroje, příprava pohonné směsi, značkového oleje atd.

Máte-li o tuto službu zájem, podrobnosti Vám sdělí prodejce
nebo volejte JIRAMI - tel.: 596 615 037, mobil: 603 519 774.




1. Co s modrobílým kouřem u benzinových sekaček ?
2. Co dělat, když motor vibruje?
3. Co dělat, když je olej tmavý (až černý)u benzínových strojů ?
4. Nejčastější závady klínových řemenů:
5. Kupujeme si řetězovou pilu:
6. Délka záruky u baterií Instart:
7. Paliva, přísady do paliva, motorové oleje:











1. Co s modrobílým kouřem u benzinových sekaček ?

Nejde o závadu

Modrobílý kouř vzniká nežádoucím spalováním oleje. Sekačka byla asi překlopena nesprávně, nejspíš na bok. To způsobilo, že olej pronikl z motoru do sacího a výfukového systému. Po opětovném nastartování a zahřátí se olej začal spalovat a mohutně kouří. Postupně měl modrobílý dým slábnout a nakonec ustát. Je potřeba však zkontrolovat hladinu oleje a je-li třeba doplňte jeho chybějící množství.
Příště je potřeba při čištění sekačku překlopit nikoliv na bok, ale na madla, jak je popsáno v návodu. Stejný problém se ale objevuje i v případě přelítí oleje. To pak stačí z motoru přebytečný olej odsát hadičkou nebo odpustit vypouštěcím otvorem tak, aby hladina dosahovala tam, kam má, tedy mezi rysky měrky.

Pozor na kouř a špatné startování

Horší je, když se objeví kombinace modrobílého kouře a obtížnějšího startování stroje. Může se jednat o závažnější problém, se kterým je třeba neodkladně navštívit profesionální servis. V případě zanedbání opravy hrozí poškození motoru, a to už je pozdě. Oprava poškozeného motoru je nákladná a mnohdy bývá lepší koupit stroj nový.

2. Co dělat, když motor vibruje?

Důvod:

  • nárazem do pevných překážek ukrytých v trávě (ohnutý nůž)
  • nevyvážený nůž po broušení, nebo špatně nasazený
  • opotřebení a vůle v ložiscích hřídele
  • Co hrozí ?

  • motor začne nezvykle silně vibrovat
  • vibrace umocní a urychlí opotřebení ložisek, osičky, hřídele a nakonec i celého stroje
  • Rada:

  • ihned je nutné překontrolovat správné nabroušení nože, případně znovu přebrousit či vyměnit za nový, překontrolovat a případně znovu zajistit správné a vyvážené upevnění nože
  • překontrolovat, zda nedošlo k nějakému hlubšímu a na první pohled skrytému poškození
  • přezkoušení ovládacích prvků
  • neodkladně navštívit profesionální servis


  • 3. Co dělat, když je olej tmavý (až černý) u benzínových strojů ?

    Důvod:

  • sekání se zaneseným vzduchovým filtrem
  • "vyjetý" olej
  • Rada:

  • bez čekání vyčištěte nebo vyměňtě vzduchový filtr
  • ihned proveďte úplnou výměnu oleje (správné kvality)

  • Čím častěji sečeme, tím častěji je správné filtr čistit (ideálně před každým novým sečením). Pravidelně bychom měli kontrolovat hladinu oleje v motoru a podle potřeby jej doplňovat a nejmeně jednou za rok zcela vyměnit.

    Neměli bychom ani zapomínat na pravidelnou kontrolu ostrosti žacího nože. Na konci sezóny bychom měli svým zahradním pomocníkům dopřát zcela určitě servisní posezónní prohlídku, která je připraví na hladké přezimování a jejich opětovný jarní start. Kvalitni prodejci zahradní techniky organizují pro své zákazníky posezonní prohlídky každoročně a zcela automaticky.

    4. Nejčastější závady klínových řemenů:

    Rychlé opotřebení klínového řemene:

  • prověřte,zda se v převodu nevyskytují cizí předměty
  • Ztráta otáček na hnané řemenici:

  • zjistětea ověřte míru napnutí řemene. V případě nadměrného zahřívání řemenice se jedná o prokluzování řemene a je nebezpečí degradace pryže
  • Přehřívání řemene od ložiska řemenice:

  • může být způsobeno příliš napnutým řemenem. Prověřte, v jakém stavu je mazání ložiska řemenice.
  • Příčné trhliny na spodní části řemene:

  • příčinou bývají nevhodně použité (malé) průměry řemenic, nebo nadměrné zatížení řemene v tahu.
  • Podélné třepení nebo praskání:

  • může být způsobeno malým průměrem řemenice, nebo příliš velkým tahem. Zkontrolujte povrch drážek řemenice.
  • Opotřebení na horní základnu:

  • Přesvěčte se, zda v pohonu nejsou překážky a zda řemen neběží ve zkrouceném stavu.
  • Poškození povrchu řemene:

  • Prověřte, zda na řemen nepůsobí škodlivé chemické látky (oleje, rozpouštědla, mazadla) a zda není řemen příliš zahříván během provozu..


  • 5. Kupujeme si řetězovou pilu:


    Základní otázku si musíme položit již před koupí pily. Co od řetězové pily očekáváme. Hodně zákazníků vybírá podle ceny a to je špatná volba.

    Hobby pily:

  • Pro občasné použití, nejjednodušeji řešení, cena se pohybuje okolo 5 000 Kč.
  • Farmářské pily:

  • Technicky dokonalé pily, výrobce používá prvky profesionálních pil. Ceny se pohybují okolo 10 000 – 15 000 Kč.
  • Profesionální pily:

  • Nejdokonaleji řešené, důraz je kladen na výkon , kvalitu a hlavně na spolehlivost. Tyto pily jsou v cenách 16 000 – 30 000 Kč.
  • Další otázka - elektrickou nebo benzínovou:

  • Pokud si potřebujete nařezat dřevo jen tak do kamínek v uzavřených prostorách poblíž elektrickému zdroji – kupte si elektrickou pilu.
    Její nevýhoda je menší výkon, postrádá odstředivou spojku.
  • Práce je omezena i délkou přívodního kabelu. Máte li možnost pracovat venku kde vás neomezuje vyhláška o limitu hluku, potřebujete kácet v lese, odvětvovat na zahradě dejte přednost benzínové pile. Benzínová pila má mnohem větší výkon a dá se s ní pracovat za každého počasí! U těchto pil nesmíme zapomenout na správný poměr benzínu a oleje.
  • Řetěz:

  • Řetěz a jeho správné naostření je velmi důležitý faktor správného řezání. Tupý ,nemazaný správným olejem , způsobuje nadměrným opotřebováním jak stroje , lišty tak samotnému řetězu. Pro vysoký řezný výkon je rozhodující počet řezných zubů jejich ostrost a způsob ostření.
  • Při koupi nového řetězu je nejlépe přinést starý a podle něho vám prodají nový. Jinak je zapotřebí vědět rozteč řetěze, sílu vodícího článku a počet vodících článků.
  • Na řetězu se brousí hoblovací zuby a omezovací patky. Patky nám určují sílu odebírané hobliny. Patky jsou u většiny typů řetězů sníženy cca o 0,6 mm. Dbejte aby řetěz byl správně napnut.
  • Vodící lišta:

  • Vodící lišta se musí čistit aby olej , který do ní je tlačen olejovým čerpadlem mazal řetěz. Lištu pravidelně otáčíme aby se nám stejnoměrně opotřebovávala, obrušujeme boční otřepy, čistíme a promazáváme vodící kolečko na špičce lišty. Výrobci doporučují lištu a řetězku měnit při opotřebení dvou řetězů.
  • Pamatujte!

    Vaše pila je jen tak dobrá jak je dobrý Váš řetěz, Vaše vodící lišta a řetězka.
    Všechny tyto části pracují v týmu a proto musí být jako tým udržovány.
    Správně udržované tyto části zajistí vynikající řezný výkon a zabrání možnému úrazu.



    6. Délka záruky u baterií Instart:

    Pro nekomerční použití:

  • 24 měsíců
  • Pro komerční použití:

  • 90 dní
  • Motory s ocelovou vložkou:

  • 12 měsíců


  • 7. Paliva, přísady do paliva, motorové oleje:

    Pro motory Briggs & Stratton:

  • Pro zobrazení dokumentu (ve formátu PDF), klikněte ZDE

  • Pro zobrazení dokumentu (ve formátu doc, docx), klikněte ZDE


  • Nahoru