Rady a tipy:
Vážený zákazníku, nejdůležitější věcí po zakoupení přístroje, je důkladné přečtení
návodu k obsluze. Každý výrobce v úvodu manuálu na tuto skutečnost upozorňuje
a žádá o dodržování pokynů tam uvedených.
Jejich nedodržení, ale i špatné pochopení může vést ke ztrátě nároku na záruku.
Aby jste tomuto předešli a Vámi zakoupený přístroj sloužil k Vaši spokojenosti co
nejlépe a nejdéle, nabízíme Vám servis zahradní techniky již před prvním uvedením
stroje do provozu. Jedná se o montáž stroje, příprava pohonné směsi, značkového
oleje atd.
Máte-li o tuto službu zájem, podrobnosti Vám sdělí prodejce
nebo volejte JIRAMI - tel.: 596 615 037, mobil: 603 519 774.
1. Co s modrobílým kouřem u benzinových sekaček ?
2. Co dělat, když motor vibruje?
3. Co dělat, když je olej tmavý (až černý)u benzínových strojů ?
4. Nejčastější závady klínových řemenů:
5. Kupujeme si řetězovou pilu:
6. Délka záruky u baterií Instart:
7. Paliva, přísady do paliva, motorové oleje:
1. Co s modrobílým kouřem u benzinových sekaček ? |
---|
Nejde o závaduModrobílý kouř vzniká nežádoucím spalováním oleje. Sekačka byla asi překlopena nesprávně, nejspíš na bok. To způsobilo, že olej pronikl z motoru do sacího a výfukového systému. Po opětovném nastartování a zahřátí se olej začal spalovat a mohutně kouří. Postupně měl modrobílý dým slábnout a nakonec ustát. Je potřeba však zkontrolovat hladinu oleje a je-li třeba doplňte jeho chybějící množství.Příště je potřeba při čištění sekačku překlopit nikoliv na bok, ale na madla, jak je popsáno v návodu. Stejný problém se ale objevuje i v případě přelítí oleje. To pak stačí z motoru přebytečný olej odsát hadičkou nebo odpustit vypouštěcím otvorem tak, aby hladina dosahovala tam, kam má, tedy mezi rysky měrky. Pozor na kouř a špatné startováníHorší je, když se objeví kombinace modrobílého kouře a obtížnějšího startování stroje. Může se jednat o závažnější problém, se kterým je třeba neodkladně navštívit profesionální servis. V případě zanedbání opravy hrozí poškození motoru, a to už je pozdě. Oprava poškozeného motoru je nákladná a mnohdy bývá lepší koupit stroj nový. |
2. Co dělat, když motor vibruje? |
Důvod:Co hrozí ?Rada: |
3. Co dělat, když je olej tmavý (až černý) u benzínových strojů ? |
Důvod:Rada:Čím častěji sečeme, tím častěji je správné filtr čistit (ideálně před každým novým sečením). Pravidelně bychom měli kontrolovat hladinu oleje v motoru a podle potřeby jej doplňovat a nejmeně jednou za rok zcela vyměnit. Neměli bychom ani zapomínat na pravidelnou kontrolu ostrosti žacího nože. Na konci sezóny bychom měli svým zahradním pomocníkům dopřát zcela určitě servisní posezónní prohlídku, která je připraví na hladké přezimování a jejich opětovný jarní start. Kvalitni prodejci zahradní techniky organizují pro své zákazníky posezonní prohlídky každoročně a zcela automaticky. |
4. Nejčastější závady klínových řemenů: |
Rychlé opotřebení klínového řemene:Ztráta otáček na hnané řemenici:Přehřívání řemene od ložiska řemenice:Příčné trhliny na spodní části řemene:Podélné třepení nebo praskání:Opotřebení na horní základnu:Poškození povrchu řemene: |
5. Kupujeme si řetězovou pilu: |
Základní otázku si musíme položit již před koupí pily. Co od řetězové pily očekáváme. Hodně zákazníků vybírá podle ceny a to je špatná volba. Hobby pily:Farmářské pily:Profesionální pily:Další otázka - elektrickou nebo benzínovou:Její nevýhoda je menší výkon, postrádá odstředivou spojku. Řetěz:Vodící lišta:Pamatujte!
Vaše pila je jen tak dobrá jak je dobrý Váš řetěz, Vaše vodící lišta a řetězka.
|
6. Délka záruky u baterií Instart: |
Pro nekomerční použití:Pro komerční použití:Motory s ocelovou vložkou: |
7. Paliva, přísady do paliva, motorové oleje: |
Pro motory Briggs & Stratton: |